Tuntuuko sinusta, että elvyttävä, rauhallinen uni on vain kaukainen haave?

Tasapaino takaisin levolliseen uneen on aina mahdollista löytää. Tein verkkokurssin sinulle, jotta voit jälleen kokea unen voiman matkalla seesteiseen ja energiseen elämään.

Jos seuraavat asiat tuntuvat tutulta, Uniopiston kurssit ovat juuri sinua varten

  • Sinusta tuntuu, että iltaisin on vaikea rauhoittua ja saada unen päästä kiinni, vaikka väsyttää ja olet uupunut.
  • Rentoutuminen tuntuu hankalalta
  • Sinua ahdistaa jo ajatuskin seuraavan yön sängyssä pyöriskelystä, jos taaskaan et saa nukuttua.
  • Murehdit jo miten selviät seuraavasta päivästä.
  • Heräilet aamuyöllä, vilkuilet kelloa ja pyörittelet asioita päässäsi, etkä saa nukahdettua uudelleen.
  • Sinulla on jo paljon tietoa, mutta asioita tuntuu hankalalta viedä yksin käytäntöön.
  • Mietit myös ravinnon sekä liikunnan yhteyttä hyvään uneen.

Jos nyt päätät, että on aika viedä tieto käytäntöön – hyppää kyytiin, nämä valmennukset ovat juuri sinua varten!

  • Valmennukset auttavat sinua oivaltamaan, että nukkumisen taito on jo sinussa.
  • Voit sanoa hyvästit nukkumisen yrittämiselle, uskomatonta kyllä, mutta nyt fokus päivään, ei yöhön.
  • Kun löydät tasapainon ja oivallat oman unettomuutesi syyn, on tie jälleen auki luottamukseen ja iloon siitä, että olet itsesi ja unesi paras asiantuntija.
  • Opit uusia rentoutumiskeinoja sekä taitoja rauhoittaa mieltäsi ja kehoasi sekä myös mihin menetelmät perustuvat. Taidot kerran opittuasi, kulkevat ne aina mukanasi, kaikenlaisissa elämän myrskyissä.
  • Suoliston hyvinvoinnista huolehtiminen sekä sen yhteydestä matala-asteiseen tulehdukseen on jo runsaasti tutkimusnäyttöä. Mutta myös unella voi olla merkittävä rooli tässä kokonaisuudessa.
  • Kuulet liikunnan merkityksestä uneen ja hyvinvointiin tieteellisiin tutkimuksiin perustuen sekä viedään asioita omassa tahdissa myös käytäntöön.
  • Opit autonomisen hermoston tehtävät ja miten saat sen rauhoittumaan.
  • Opit parhaat stressinhallintamenetelmät.
  • Valmennukset auttavat sinua oivaltamaan, että nukkumisen taito on jo sinussa.
  • Voit sanoa hyvästit nukkumisen yrittämiselle, uskomatonta kyllä, mutta nyt fokus päivään, ei yöhön.
  • Kun löydät tasapainon ja oivallat oman unettomuutesi syyn, on tie jälleen auki luottamukseen ja iloon siitä, että olet itsesi ja unesi paras asiantuntija.
  • Opit uusia rentoutumiskeinoja sekä taitoja rauhoittaa mieltäsi ja kehoasi sekä myös mihin menetelmät perustuvat. Taidot kerran opittuasi, kulkevat ne aina mukanasi, kaikenlaisissa elämän myrskyissä.
  • Suoliston hyvinvoinnista huolehtiminen sekä sen yhteydestä matala-asteiseen tulehdukseen on jo runsaasti tutkimusnäyttöä. Mutta myös unella voi olla merkittävä rooli tässä kokonaisuudessa.
  • Kuulet liikunnan merkityksestä uneen ja hyvinvointiin tieteellisiin tutkimuksiin perustuen sekä viedään asioita omassa tahdissa myös käytäntöön.
  • Opit autonomisen hermoston tehtävät ja miten saat sen rauhoittumaan.
  • Opit parhaat stressinhallintamenetelmät.

Olen Ritva Gluth

Uniopisto.fi perustaja.

Olen Uniohjaaja ja anestesiasairaanhoitaja.

Tällä hetkellä toimin myös Pirkanmaan uniyhdistyksessä varapuheenjohtajana ja olen Suomen Uniliiton hallituksen jäsen. (2019-2020)

Uniohjaajana käytän kognitiivis -behavioraalista lähestymistapaa sekä erilaisia HOT- menetelmiin perustuvia tehtäviä ja kaikkea sitä tietoa ja taitoa, mitä on matkani varrella olen oppinut.

Pitkä kokemukseni sairaalamaailmasta, erityisesti immunologian terapia-alueelta sekä NLP-koulutukset ovat avartaneet uusilla ajattelun mallituksilla mielen ja elimistömme kokonaisuutta, rentoutusohjaajan koulutukset ovat auttaneet ymmärtämään mielen ja kehon rauhoittamisen olevan yksi tärkeimmistä kansalaistaidoistamme.

Olen Ritva Gluth

Uniopisto.fi perustaja.

Olen Uniohjaaja ja anestesiasairaanhoitaja.

Tällä hetkellä toimin myös Pirkanmaan uniyhdistyksessä varapuheenjohtajana ja olen Suomen Uniliiton hallituksen jäsen. (2019-2020)

Uniohjaajana käytän kognitiivis-behavioraalista lähestymistapaa sekä erilaisia HOT- menetelmiin perustuvia tehtäviä ja kaikkea sitä tietoa ja taitoa, mitä on matkani varrella olen oppinut.

Pitkä kokemukseni sairaalamaailmasta, erityisesti immunologian terapia-alueelta sekä NLP-koulutukset ovat avartaneet uusilla ajattelun mallituksilla mielen ja elimistömme kokonaisuutta, rentoutusohjaajan koulutukset ovat auttaneet ymmärtämään mielen ja kehon rauhoittamisen olevan yksi tärkeimmistä kansalaistaidoistamme.

Uniopiston kursseilla saat paljon hyödyllistä tietoa

Luonnollinen uni tulee osaksi elämääsi.

Opit luottamaan, omaan luonnolliseen uneesi ja heräät aamulla levänneenä.

Hyvä uni on myös paras keino huolehtia terveydestäsi, se tukee myös elämäntapavalintojen edessä.

Opit myös paljon asioita unta- ja suolistoa tukevasta ravinnosta.

Lisäksi saat paljon työkaluja, joita voit hyödyntää matkallasi luonnolliseen uneen.

Saat videoita ja aineistoa myös PDF tiedostona, joista voit tulostaa haluamasi osiot ja tehdä oman työkirjan teorian käytäntöön viemiseksi.

Uniopiston kursseilla on aina monipuolinen sisältö

Käsittelemme mm. seuraavia aihealueita:

  • Kognitiivis – behavioraaliseen ja HOT – menetelmään tutustuminen, mielen toimintamalleja hyvään uneen.
  • Sirkadiaaninen sisäsyntyinen vuorokausirytmi
  • Homeostaattinen unentarve ja uni-valverytmi
  • Autonominen hermosto ja rauhoittumisen taito
  • Uni, hiljaisen tulehduksen hillitsevä tekijä
  • Ravinto, suoliston mikrobiomi ja uni
  • Kroonisen stressin purkukeinoja
  • Rentoutuksia ja erilaisiin rentoutusmenetelmiin tutustuminen

Vapaudu stressistä - univalmennus

Hinta 129 € sis. alv.

Kurssi alkaa 11.8.2021 ja kestää 4 viikkoa, mutta voit tehdä kurssin oman aikataulusi mukaan.  

  • Saat pääsyn materiaaleihin 6 kuukaudeksi
  • Materiaalia saat videotallenteina, tekstinä sekä tehtäviä ladattavina linkkeinä. Voit käydä kurssia oman aikataulusi mukaan.
  • Asiantuntija haastatteluita
  • Voit tehdä viikoittain tehtäviä ja viedä oppimaasi tietoa käytäntöön. voit tulostaa materiaaleista henkilökohtaisen työkirjan, jota voit tehdä omassa tahdissa vielä kurssin jälkeenkin.
  • Saat pdf-unipäiväkirjan, jonka voit tulostaa sekä myös sähköisenä, joka laskee automaattisesti unen tehokkuutesi.

Päätöksesi on täysin riskitön, annamme valmennukselle 14 päivän rahat takaisin takuun.
Näin voit kokeilla valmennusta ja jos et ole siihen tyytyväinen, palautamme rahasi.

Uniryhmäläisten palautteita

”Ryhmän vetäjänä olit valoisa, myönteinen ja kaikki ryhmän jäsenet huomioiva ja nyt huomaan, että en enää pelkää nukkumaan menoa.”

”Olit aivan huippuvetäjä kurssille! Ihanan ymmärtäväinen, asiantunteva ja aiheesta innostunut! Suosittelisin kurssejasi kenelle tahansa.”

”Aamuyön heräämiset ovat vähentyneet tosi paljon. Vaikka välillä herään ja valvonkin, ei se stressaa.”

”Sain paljon uudenlaisia näkemyksiä uneen vaikuttavista tekijöistä.”

”Positiivinen, läsnäoleva ja kuunteleva vetäjä, joka oikeasti tiesi, mistä puhui ja osasi keskusteluttaa meitä verkon yli.”

”Sain apua unettomuuteen esim. oivalluksista luennolla ja opin soveltamaan käytäntöön. Omien ajatusten havainnoinnista ja niistä viriävien tunteiden pohdinnasta sekä itsemyötätunnon lisääntymisen kautta.”

”Kiitos Ritva yhteisistä tapaamisista, opista ja positiivisuudesta sekä taidosta ymmärtää ihmistä, joka kärsii uniongelmista. Et pelkästään ymmärtänyt, vaan toit esille keinoja, joilla on tutkimuspohjaa ja veit asiat taitojen tasolle.”

Nimike lisätty ostoskoriin.
0 nimikettä - 0,00