Luottamus takaisin levolliseen uneen on aina mahdollista löytää.

Nyt Uniopiston kaksi suosittua neljän viikon kurssia on mahdollista saada myös verkkokurssina. Voit ilmoittautua vaikka heti ja käydä omaan tahtiisi aikataulusi mukaan. Tieteellisen tiedon lisäksi opit keinot niiden käytäntöön soveltamiseen.

Voit tehdä asioita rennosti omaan tahtiisi ja oman tilanteesi mukaan, ilman suorittamisen paineita.

Hyvän unen perusteet osa I - Apu unettomuuteen

  • Löydä luonnollinen tie hyvään uneen.
  • Kurssilla saat paljon tietoa unen fysiologiasta, hormoneista ja välittäjäaineista,
    Homeostaasista, ruokavaliosta, liikunnasta, vuorokausirytmeistä sekä
    Unettomuuden kognitiivisista – ja HOT menetelmistä.
  • Tutustut hyväsyvän läsnäolon menetelmiin ja voit tehdä ihania rentoutuksia.
  • Voit kokeilla niitä ja poimia itsellesi parhaiten sopivat menetelmät

Hyvän unen perusteet osa II - Stressi ja unettomuus

  • Paranna unen laatuasi luonnollisin menetelmin.
  • Vältä stressin kroonistuminen ja nuku hyvin.
  • Kurssilla tutustut stressi mekanismeihin, autonomiseen hermostoon ja sen rauhoittamiseen.
  • Unen kemiaan
  • Tutustut myös läsnäolon taitoihin sekä perehdyt syvemmin erilaisiin
    rentoutusmenetelmiin.
  • Voit kokeilla niitä ja poimia itsellesi parhaiten sopivat menetelmät.

Saat apua monenlaisiin tilanteisiin

  • Jos sinusta tuntuu, että iltaisin on vaikea rauhoittua ja saada unenpäästä kiinni, vaikka väsyttää ja olet uupunut.
  • Murehdit miten selviydyt seuraavasta päivästä.
  • Rentoutuminen tuntuu hankalalta.
  • Heräilet aamuyöllä ja pyörittelet asioita päässäsi.
  • Haluaisit myös tukea löytääksesi syyn huonoon nukkumiseesi sekä käytännön keinoja niiden ratkaisemiseen.

Jokainen aamu alkaa päivän mittaisella seikkailulla iltaan

Hyvä uni tehtaillaan jo päivällä

  • Luodaan tasapainoinen päivä kaaoksenkin keskelle.
  • Opit ravinnon ja terveen suoliston merkityksen levolliseen uneen.
  • Opit liikunnan merkityksen uneen ja välittäjäaineisiin.
  • Opit uusia rentoutumiskeinoja sekä taitoja rauhoittaa mieltäsi ja kehoasi sekä myös mihin menetelmät perustuvat. Taidot kerran opittuasi, kulkevat ne aina mukanasi, kaikenlaisissa elämän myrskyissä.
  • Opit autonomisen hermoston tehtävät ja miten saat sen rauhoittumaan.
  • Opetellaan hellittämään ja tiedostamaan, että tarpeeksi hyvä riittää.

Hyvä uni tehtaillaan jo päivällä

  • Luodaan tasapainoinen päivä kaaoksenkin keskelle.
  • Opit ravinnon ja terveen suoliston merkityksen levolliseen uneen.
  • Opit liikunnan merkityksen uneen ja välittäjäaineisiin.
  • Opit uusia rentoutumiskeinoja sekä taitoja rauhoittaa mieltäsi ja kehoasi sekä myös mihin menetelmät perustuvat. Taidot kerran opittuasi, kulkevat ne aina mukanasi, kaikenlaisissa elämän myrskyissä.
  • Opit autonomisen hermoston tehtävät ja miten saat sen rauhoittumaan.
  • Opetellaan hellittämään ja tiedostamaan, että tarpeeksi hyvä riittää.

Olen Ritva Gluth
Univalmentaja, rentoutusohjaaja ja anestesiasairaanhoitaja.

Tällä hetkellä toimin myös Pirkanmaan uniyhdistyksessä varapuheenjohtajana ja olen Suomen Uniliiton hallituksen jäsen. (2019-2020)

Valmennuksessani käytän kognitiivis – behavioraalista lähestymistapaa sekä erilaisia HOT – menetelmiin perustuvia tehtäviä.
Uni on aina yksilöllistä, niin kuin rentoutuminenkin. Aloittaa kannattaakin ensin vain itseään kuunnellen, hellittäen ilman odotuksia, omassa tahdissasi. Voit tunnustella omia reagointitapojasi, ilman suorittamisen vaatimuksia. Tämä on tärkeää, ettei keinoista muodostuisi uutta ongelmaa ja rentoutumisestakin tulisi suorittamista.

Pitkä kokemukseni sairaalamaailmasta, erityisesti immunologian terapia-alueelta sekä NLP-koulutukset ovat avartaneet uusilla ajattelun mallituksilla mielen ja elimistömme kokonaisuutta, rentoutusohjaajan koulutukset ovat auttaneet ymmärtämään mielen ja kehon rauhoittamisen olevan yksi tärkeimmistä kansalaistaidoistamme.

Ritva Gluth

Olen Ritva Gluth. Univalmentaja, rentoutusohjaaja ja anestesiasairaanhoitaja.​

Tällä hetkellä toimin myös Pirkanmaan uniyhdistyksessä varapuheenjohtajana ja olen Suomen Uniliiton hallituksen jäsen. (2019-2020)

Valmennuksessani käytän kognitiivis – behavioraalista lähestymistapaa sekä erilaisia HOT – menetelmiin perustuvia tehtäviä.
Uni on aina yksilöllistä, niin kuin rentoutuminenkin. Aloittaa kannattaakin ensin vain itseään kuunnellen, hellittäen ilman odotuksia, omassa tahdissasi. Voit tunnustella omia reagointitapojasi, ilman suorittamisen vaatimuksia. Tämä on tärkeää, ettei keinoista muodostuisi uutta ongelmaa ja rentoutumisestakin tulisi suorittamista.

Pitkä kokemukseni sairaalamaailmasta, erityisesti immunologian terapia-alueelta sekä NLP-koulutukset ovat avartaneet uusilla ajattelun mallituksilla mielen ja elimistömme kokonaisuutta, rentoutusohjaajan koulutukset ovat auttaneet ymmärtämään mielen ja kehon rauhoittamisen olevan yksi tärkeimmistä kansalaistaidoistamme.

 

Ritva Gluth

Luottamus omaan uneen​

Luonnollinen uni on aina mahdollista palauttaa.

Kun luotat omaan luonnolliseen uneesi ja alat käyttäytyä, kuin normaali nukkuja.

Huomaat, että norminukkujankaan uni ei ole aina täydellistä, tarpeeksi hyvin nukkuminenkin kuitenkin riittää.

Luottamuksen kasvaessa, pelon ja murehtimisen voima vähenee. Huomaat selviytyväsi, vaikka kaikki ei aina menisikään niin täydellisesti.

Myös unesi laatu paranee, kuin luonnostaan.

Luottamus omaan uneen

Luonnollinen uni on aina mahdollista palauttaa.

Kun luotat omaan luonnolliseen uneesi ja alat käyttäytyä, kuin normaali nukkuja.

Huomaat, että norminukkujankaan uni ei ole aina täydellistä, tarpeeksi hyvin nukkuminenkin kuitenkin riittää.

Luottamuksen kasvaessa, pelon ja murehtimisen voima vähenee. Huomaat selviytyväsi, vaikka kaikki ei aina menisikään niin täydellisesti.

Myös unesi laatu paranee, kuin luonnostaan.

Hyvään uneen vaikuttavat monet tekijät

Hyvän unen perusteet osa I - Apu unettomuuteen

Löydä luonnollinen tie hyvään uneen.

Hinta 89 € sis. alv.

Kestää 4 viikkoa, mutta voit käydä kurssia oman aikataulusi mukaan.

Hyvän unen perusteet osa II - Stressi ja uni

Paranna unen laatuasi luonnollisin menetelmin.
Vältä stressin kroonistuminen ja nuku hyvin.

Hinta 89 € sis. alv.

Kestää 4 viikkoa, mutta voit käydä kurssia oman aikataulusi mukaan.

  • Saat pääsyn materiaaleihin 6 kuukaudeksi.
  • Kurssi sisältää videotallenteita sekä voit valita erilaisia sinulle sopivia harjoitteita.
  • Voit lähettää minulle myös sähköpostilla sinua askarruttavia kysymyksiä, joihin vastaan mielelläni, olen tukenasi koko kurssin ajan.

Bonus kurssilaisille!

Uniopiston yhteistyö ProFTraining Finland Oy:n kanssa on ollut iloinen lisä kaikille Uniopiston kurssilaisille. Voit tutustua bonuksena FasciaMethod liikuntamenetelmään ja kokeilla yhtä näytetuntia nyt ilmaiseksi. Jos innostut tästä ihanan lempeästä, mutta samalla tehokkaasta keinosta rauhoittua, niin saat myös 20% alennuksen heidän ”FasciaMethod -liikkuvuus ja kehonhallinta” -verkkovalmennuksestaan.

Käytän myös itse metodia päivittäin, joten uskallan suositella sitä kokemuksesta kaikille kurssilaisille.

Päätöksesi on täysin riskitön, annamme valmennukselle 14 päivän rahat takaisin takuun.
Näin voit kokeilla valmennusta ja jos et ole siihen tyytyväinen, palautamme rahasi.

Uniryhmäläisten palautteita

”Ryhmän vetäjänä olit valoisa, myönteinen ja kaikki ryhmän jäsenet huomioiva ja nyt huomaan, että en enää pelkää nukkumaan menoa.”

”Olit aivan huippuvetäjä kurssille! Ihanan ymmärtäväinen, asiantunteva ja aiheesta innostunut! Suosittelisin kurssejasi kenelle tahansa.”

”Aamuyön heräämiset ovat vähentyneet tosi paljon. Vaikka välillä herään ja valvonkin, ei se stressaa.”

”Sain paljon uudenlaisia näkemyksiä uneen vaikuttavista tekijöistä.”

”Positiivinen, läsnäoleva ja kuunteleva vetäjä, joka oikeasti tiesi, mistä puhui ja osasi keskusteluttaa meitä verkon yli.”

”Sain apua unettomuuteen esim. oivalluksista luennolla ja opin soveltamaan käytäntöön. Omien ajatusten havainnoinnista ja niistä viriävien tunteiden pohdinnasta sekä itsemyötätunnon lisääntymisen kautta.”

”Kiitos Ritva yhteisistä tapaamisista, opista ja positiivisuudesta sekä taidosta ymmärtää ihmistä, joka kärsii uniongelmista. Et pelkästään ymmärtänyt, vaan toit esille keinoja, joilla on tutkimuspohjaa ja veit asiat taitojen tasolle.”

Nimike lisätty ostoskoriin.
0 nimikettä - 0,00